PANDUAN
PERLAKSANAAN TUGAS
GERAKERJA KO
KURIKULUM 2014
SEK. KEB. KAJANG
UTAMA KAJANG
1.KONSEP
Ko kurikulum adalah
pelengkap bertujuan untuk pengekuhan dan pengayaan pembelajaran serta dapat
menyemai sifat-sifat kepimpinan, bekerjasama, sedia berkhidmat, serta
menyediakan pengalaman bagi perkembangan mental, fizikal, minat dan bakat,
sosial serta perkembangan rohani murid.Juga dapat membantu menjadikan sekolah
sebagai tempat yang menarik dan mengembirakan murid.
Oleh itu perlulah ada
perancangan yang teliti dan dijalankan dengan sebaik-baiknya bagi mencapai
matlamatnya melalui pendekatan berikut:-
n Penyertaan aktif semua
murid.
n Kearah kecemerlangan.
n Aktiviti sepanjang tahun.
n Murid berbuat, guru
membimbing.
n Perkhemahan untuk semua.
1.1. Penyertaan aktif semua murid.
n Setiap murid hendaklah
melibatkan diri secara aktif satu
aktiviti sukan /permainan, satu
aktiviti unit berunifom dan satu aktiviti
kelab/persatuan.
1.2. Kearah kecemerlangan.
n Setiap murid yang
mempunyai bakat dan potensi dikumpulkandan diberi latihan lebih
khusus untuk membentuk pasukan
elit sekolah.
1.3. Aktiviti sepanjang tahun.
n Aktiviti perlulah
dirancang dan dilaksanakan sepanjang tahun serta mempunyai
kesinambungan antara satu
sama lain.
1.4. Murid berbuat, guru
membimbing.
n Guru hanya bertindak
sebagai penunjukcara untuk membolehkan murid menguasai kemahiran dan teknik
yang betul.
1.5. Perkhemahan untuk semua.
n Setiap murid diwajibkan
mengikuti aktiviti perkhemahan sekurang-kurangnya sekali ketika disekolah untuk
membolehkannya menyertai aktiviti berkumpulan yang membina daya tahan, daya
juang dan daya saing.
2. MATLAMAT
Perlaksanaan
ko kurikulum di sekolah bertujuan untuk mengembangkan potensi dan minat
individu
kearah melahirkan insan yang seimbang dan harmonis sejajar dengan Falsafah
Pendidikan
Negara.
3. OBJEKTIF
3.1. Untuk menseimbangkan di
antara emosi, jasmani, intelek dan rohani murid.
3.2. Membantu mengembangkan
potensi dan minat murid ke tahap optima.
3.3. membimbing murid mengisi
masa lapang dengan aktiviti yang berfaedah.
3.4. Menggalakkan murid
berinteraksi untuk mengujudkan keharmonian.
3.5. Menjadikan aktiviti ko
kurikulum sebagai pelengkap kurikulum.
3.6. Mewujudkan hubungan dua
hala antara masyarakat dengan sekolah.
3.7. Melahirkan murid yang
berbuat sendiri dan memajukan diri sepanjang hayat.
4. PERSEDIAN/PERLAKSANAAN
4.1 Bidang Tugas
4.1.1. Guru Besar.
n Menjalankan tugas sebagai
Pengerusi Jawatankuasa ko kurikulum.
n Mempastikan segala
perancangan berjalan dengan teratur.
n Membimbing dan memberi
galakan bagi meningkatkan kemahiran guru melaksanakan aktiviti ko kurikulum.
n Bertindak sebagai
perantara antara sekolah dengan masyarakat.
n Memastikan matlamat ko
kurikulum sekolah tercapai.
4.1.2. Guru Kanan Ko
kurikulum.
n Menyelaras dan menyelia
semua aktiviti ko kurikulum.
n Merancang takwim aktiviti
sukan/permainan ,unit berunifom dan
persatuan/ kelab.
n Mengurus pemilihan
peserta untuk pertandingan sukan/permainan, aktiviti berunifom dan
persatuan/kelab.
n Menyediakan anggaran
belanjawan pengurusan ko kurikulum.
n menentukan langkah-langkah
keselamatan dalam aktiviti ko kurikulum di patuhi.
n Membantu dalam segala
jenis penerbitan sekolah dalam hal ko kurikulum.
n Bertanggungjawab mengenai
lawatan-lawatan anjuran pihak sekolah.
n Menyelaras hari-hari
perayaan dan sambutan upacara sekolah.
n Menyelaras pembahagian
murid-murid ke dalam aktiviti ko kurikulum serta meningkatkan tahap
pencapaiannya.
n Mengurus alatan dan
kemudahan untuk aktiviti ko kurikulum.
n Memastikan rekod dan data
ko kurikulum diselenggara dengan baik.
n Menguruskan kursus dan
latihan untuk guru dan murid dalam bidang berkaitan dengan ko kurikulum.
n Mengenalpasti guru dan
murid yang berpotensi dalam aktiviti ko kurikulum dan mengadakan latihan untuk
mereka.
4.1.21 Jawatankuasa Ko Kurikuluk Sekolah
·
Bertanggungjawab dam perlaksanaan dasar gerakerja
kokurikulum sekolah.
·
Menyelaras dan meluluskan program tahunan setiap unit
gerakerja kokurikulum .
·
Memastikan supaya setiap unit gerakerja kokurikulum
berjalan lancar, berterusan dan berkesan.
·
Menyelesaikan masalah yang berbangkit dalam perjalanan
aktiviti kokurikulum .
·
Menyelaras dengan pihak sekolah peruntukan dan
perbelanjaan aktiviti kokurikulum.
·
Mengawal segala urusan kewangan bagi wang yang dikutip
daripada pelajar.
·
Mengesahkan penilaian keatas penglibatan dan
pencapaian pelajar dalam penyertaan sesuatu bidang gerakerja kokurikulum.
·
Mengawal pembekalan, penyimpanan dan penggunaan
peralatan gerakerja kokurikulum.
·
Menerima laporan kedudukan stok dan inventori
peralatan kokurikulum.
·
Menerima laporan kegiatan unit kokurikulum pada akhir
tahun daripada penyelaras-penyelaras unit.
·
Memutuskan pengurniaan yang akan diberi kepada pelajar
yang mencapai taraf kecemerlangan dalam kokurikulum.
4.1..3. Penyelaras
Unit Berunifom.
n Merancang takwim aktiviti
unit berunifom.
n Menyelaras dan menyelia
aktiviti unit berunifom.
n Memaju dan menggalakkan
aktiviti unit berunifom.
n Memastikan setiap unit
berunifom berdaftar dan pemimpinnya mempunyai
tauliah yang diiktiraf oleh badan induk.
n Berhubung dengan badan
luar untuk mendapatkan nasihat dan kepakaran.
n Mempastikan rekod dan
data unit berunifom diselelenggara dengan baik.
n Menentukan sistem
penilaian dibuat secara sistematik.
n Menentukan penglibatan
semua guru dan murid.
4.1.4.
Penyelaras Persatuan/Kelab.
n Merancang takwim aktiviti
persatuan/kelab.
n Menyelaras dan menyelia
aktiviti persatuan/kelab.
n Menentukan penglibatan
semua guru dan murid.
n Menggalak dan memajukan
aktiviti persatuan/kelab.
n Berhubung dengan pihak
luar untuk mendapatkan nasihat dan kepakaran.
n Memastikan rekod dan data
persatuan diselenggara dengan baik.
n menentukan sistem
penilaian dibuat secara sistematik.
4.1.5. Penyelaras Sukan/permainan.
n Merancang takwim aktiviti
sukan/permainan di sekolah.
n Menyelaras dan menyelia
aktiviti sukan/permainan.
n Menentukan penglibatan
semua guru dan murid.
n Menentukan semua
kemudahan sukan/permainan mencukupi dan menepati peraturan yang di tetapkan.
n Menyediakan peraturan
penggunaan peralatan dan kemudahan sukan.
n Menggalak dan memajukan
aktiviti sukan/permainan.
n Menyelenggara dan mengemaskinikan
buku stok sukan.
n Mempastikan data dan
rekod aktiviti sukan/permainan diselenggara dengan baik.
n Mengurus dan melaksanakan
kejohanan sukan /permainan sekolah.
n Menyelaras penyertaan
sekolah dalam MSS.
n Menyediakan anggaran
belanjawan untuk aktiviti dan peralatan.
n Merekod pencapaian
cemerlang murid dan pasukan sekolah dalam Buku Rekod Pencapaian Sekolah.
4.1.6. Ketua Unit Berunifom/ Guru Persatuan.
n Menyediakan rancangan
tahunan aktiviti sepanjang tahun dan mingguan.
n Menjalankan aktiviti unit
berunifom/persatuan mengikut jadual yang telah di tetapkan.
n Membentuk jawatankuasa
dikalangan guru dan murid.
n Memastikan aktiviti
selaras dengan objektif sekolah.
n Menentukan penglibatan
semua murid.
n Bertanggungjawab
menyedia, melatih dan mengiringi murid yang menyertai pertandingan/aktiviti
luar.
n Mengguna dan menjaga
segala kemudahan dan peralatan dengan sebaik-baiknya.
n Mengambil langkah
disiplin dan keselamatan sebelum, semasa dan sesudah aktiviti dijalankan.
n Menentukan rekod dan data
unit/persatuan diselenggara dengan baik.
i.e. fail,kad ko ko, kedatangan, surat menyurat,
peraturan dan perlembagaan,
keahlian, dll.
4.1.7. Guru Permainan.
n Merancang aktiviti dan
latihansepanjang tahun dan mingguan.
n Menjalankan aktiviti
mengikut jadual yang di tetapkan.
n Menentukan penglibatan
semua murid dan guru.
n Membantu menyediakan
pasukan sekolah.
n Membantu Setiausaha
Sukan mengadakan pertandingan di
peringkat sekolah.
n Memastikan peralatan yang
digunakan mematuhi peraturan permainan.
n Bertanggungjawab
mengeluar, menjaga dan menyimpan peralatan yang digunakan.
n Menentukan rekod dan
data serta keahlian di selenggara dengan
baik.
4.1.8. Jurulatih Sukan dan Permainan Elit.
n Melatih dan memilih
pasukan sekolah berdasarkan takwim MSS.
n Mendapatkan khidmat
jurulatih luar jika perlu.
n Memastikan undang-undang
dan peraturan pertandingan di patuhi.
n Menghadiri mesyuarat
pertandingan jika diarahkan.
n Mengurus surat-surat
kebenaran i.e. penjaga, sekolah agama.
n Mengurus pengangkutan ke
pertandingan.
n Menyediakan anggaran
perbelanjaan untuk peralatan dan pengurusan.
n Menentukan peralatan dan
kemudahan dalam keadaan baik serta mencukupi.
n Memastikan alat yang
digunakan dijaga dengan baik serta rekodkan pengeluaran dan penyimpanan alat.
n Melapor dan merekodkan
keputusan pertandingan serta peserta yang cemerlang.
n Menilai prestasi dan
mengambil langkah-langkah untuk mempertingkatkannya.
4.1.8. Guru Rumah
Sukan
4.1.8.1. Ketua Rumah.
n Memastikan adanya senarai
ahli rumah sukan yang lengkap.
n Membuat pengagihan tugas
kepada semua ahli rumah sukan.
n Membentuk jawatankuasa
rumah dikalangan murid yang meliputi olahraga dan permainan.
n Menjalankan
/mempengerusikan mesyuarat sukan dan permainan.
n Memastikan laporan
aktiviti rumah sukan disediakan untuk edaran dan rekod.
n Sentiasa berbincang
dengan S/U dan PK KOKO.
4.1.8.2. Guru Rumah Sukan.
n Mengurus latihan pada
hari-hari yang ditetapkan.
n Memastikan kehadiran
semua murid dan guru melalui rekod kedatangan.
n Memilih dan melatih
pasukan olahraga dan permainan untuk pertandingan antara rumah.
n Mengawasi keselamatan dan
disiplin murid sewaktu latihan dan pemilihan.
n Menyemai semangat
kesukanan dikalangan murid.
n Sentiasa berbincang
dengan Ketua Rumah untuk meningkatkan prestasi rumah sukan.
4.2. Perincian
Aktiviti
4.2.1. Rumah Sukan
n Rumah Biru ( TUAH )
n Rumah Merah ( JEBAT )
n Rumah Kuning (KASTURI )
n Rumah Hijau ( LEKIR )
4.2.2. Sukan /
Permainan
n Bola Sepak
n Bola Jaring
n Bola Tampar
n Badminton
n Sepak Takraw
n Ping Pong
n Bola Baling
n Hoki
n Balapan dan Padang
n Merentas Desa
n Lain-lain yang difikirkan
perlu tertakluk kepada perubahan
4.2.3. Pasukan Berunifom
n Pengakap
n Persatuan Bulan Sabit
Merah
n Puteri Islam
n Pandu Puteri Tunas
n Tunas Kadet Remaja
Sekolah
4.2.4. Persatuan/ Kelab
n Persatuan Bahasa Melayu
n Persatuan Bahasa Inggeris
n Persatuan Sains& Matematik
n Persatuan Agama Islam
n Kelab Kesenian dan
Kebudayaan
n Kelab Keselamatan,
Keceriaan dan Kebersihan
n Kelab Pencegahan Jenayah
n Bimbingan dan Kaunseling
( Tertakluk kepada
keperluan semasa)
4.3. Penglibatan
4.3.1. Murid
n Semua murid TahapI I dan
murid Tahun 3 di mestikan menyertai aktiviti ko kurikulum.
n Murid yang mempunyai
masaalah kesihatan boleh di kecualikan jika mengemukakan surat akuan doktor.
n Pembahagian dan
penglibatan murid perlulah ada keseimbangan.
4.3.2. Guru
n Agihan guru dibuat secara
seimbang berdasarkan keperluan dan kemahiran jika boleh.
n Guru/Pemimpin unit
berunifom seboleh-bolehnya di kekalkan.
n Kehadiran guru adalah
wajib mengikut jadual. Guru yang tidak dapat hadir perlulah melaporkan
ketidakhadirannya secara bersurat dan jika perlu cari pengganti.
4.4. Jadual Waktu/ Peruntukan
Masa
4.4.1. Disusun dan disediakan
oleh Jawatankuasa Ko kurikulum pada setiap hari Rabu bermula jam 4.15 ptg dan berakhir jam 6.15 ptg. mengikut
kesesuaian.
4.4.2. Dibahagikan kepada 2
Kumpulan, A dan B :
Kumpulan A bagi Unit Unifom dan Permainan
Kumpulan B bagi Kelab dan Persatuan dan Permainan
4.4.3. Aktivi yang telah
dijadualkan tidak boleh dibatalkan kecuali dengan arahan /kebenaran pihak
pentadbir.
4.4.4. Peruntukan masa ialah 120
minit.
4.5. Kad Pelaporan Ko kurikulum
4.5.1. Setiap murid mesti
mempunyai kad pelaporan ko kurikulum.
4.5.2. Kad ini perlu dibawa
setiap kali menghadiri aktiviti ko kurikulum untuk di catat kehadiran.
5. PELAPORAN
5.1. Tujuan Laporan
n Merekodkan maklumat
berkenaan penyertaan murid dalam aktiviti ko kurikulum.
n Mengadakan laporan
seragam untuk ibu bapa mengenai kegiatan murid.
5.2. Pengisian maklumat.
n Maklumat di muka surat
depan kad hendaklah di isi oleh guru.
n Maklumat setiap aktiviti
ko kurikulum hendak lah di isi oleh guru pengawas setiap kali perjumpaan atau
setiap kali aktiviti di jalankan.
n Kad yang telah siap diisi
hendaklah diserahkan kepada guru kelas untuk tujuan merekodkan prestasi.
5.3. Cara Mengisi Maklumat.
n Segala butiran yang
diperlukan hendaklah dilengkapkan.
n Butiran perlu diisi
seperti berikut :-
Nama Gerakerja -
Nyatakan apa jenis gerakerja unifom/persatuan/sukan.
Kehadiran -
Nyatakan kehadiran daripada kehadiran penuh.
Taraf Keahlian -
Nyatakan status keahlian atau jawatan .
Penghargaan -
Pengiktirafan yang diberi seperti sijil penghargaan, surat
akuan, anugerah dan sebagainya.
Ulasan - Beri ulasan mengenai ciri/ sifat,
pencapaian/sumbangan
dan lain-lain yang berkaitan
:-
Ciri/sifat
n
mematuhi peraturan -menghormati pemimpin
n
berdisiplin -bekerjasama
n
cekap -toleransi dan
lain-lain
Pencapaian
n Mewakili Kelas, rumah
sukan, sekolah, zon, daerah,negeri.
n menyertai/mengambil
bahagian dalam malam kebudayaan/kuiz dan sebagainya.
Sumbangan
n Membantu menjayakan sukan
tahunan.
n Menanam/ menyiram pokok
bunga.
n Membantu melatih pasukan
sekolah.
n Menjadi pengadil. Dll.
6. BUKU LAPORAN DAN FAIL UNIT
BERUNIFOM/PERSATUAN/PERMAINAN.
6.1. Setiap unit mestilah
mempunyai sebuah buku laporan dan fail.
6.2. Segala laporan aktiviti
hendaklah dicatatkan. Buku ini perlu diserahkan kepada guru penyelaras
unit/Guru Koko untuk ditandatangani.
6.3. Butiran yang diperlukan
dalam buku laporani alah:-
n senarai guru dan ahli
jawatankuasa
n senarai nama ahli dan
analisa keahlian mengikut kelas dan jantina
n takwim dan perancangan
persatuan
n laporan mingguan :
Tarikh/hari dan masa
Guru-guru yang bertugas
Kehadiran ahli
Aktiviti yang dijalankan
Catatan
Tandatangan guru bertugas
n Pencapaian /penilaian (Akhir tahun )
SEKOLAH KEBANGSAAN KAJANG UTAMA,
43000 KAJANG, SELANGOR DARUL EHSAN.
TEL/FAX: 03-87349678
Ruj Tuan : Bil
( ) dlm SKKU 800-2/
Ruj Kami : Bil
( ) dlm SKKU 800-2/
Tarikh : 10
JANUARI 2014
PENGERUSI
……………………………………
Sekolah Kebangsan Kajang
Utama,
43000 Kajang, Selangor Darul
Ehsan.
Tuan,
PENGESAHAN
PENUBUHAN PASUKAN PAKAIAN SERAGAM / KELAB DAN
PERSATUAN/
KELAB PERMAINAN SEKOLAH KEBANGSAAN KAJANG UTAMA
Dengan hormatnya perkara di
atas dirujuk.
2. Sehubungan dengan itu berdasarkan kuasa yang diberi kepada
saya mengikut Peraturan 4 dan 5 dalam Peraturan-Peraturan Pendidikan (Persatuan
Sekolah) 1988 seperti dalam Warta Kerajaan Malaysia Jilid 42, No. 11, Tambahan
No. 21, Perundangan (A): P.U.(A) 196, bertarikh 21 Mei 1998, maka saya dengan
sukacitanya mengesahkan penubuhan …………………………………………………………..
Pengesahan
ini adalah berkuatkuasa mulai tarikh surat ini.
3. Dengan pengesahan ini maka ...........................................................................
sudah
boleh bergerak sebagai sebuah persatuan yang sah dalam bidang kokurikulum
sekolah ini dengan diterajui oleh Ahli Jawatankuasa yang telah dilantik dan
mematuhi sepenuhnya Perlembagaan dan Peraturan-Peraturan Persatuan dan
melaksanakan Aktiviti Utama yang dikemukakan kepada saya.
Sekian terima kasih,
`BERKHIDMAT UNTUK NEGARA’
Saya yang menjalankan tugas,
……………………………………….
PN. HAJJAH ROSMAWATI BT ABD.
HAMID
PENDAFTAR KELAB DAN PERSATUAN
SEKOLAH KEBANGSAAN KAJANG
UTAMA
43000 KAJANG SELANGOR.
Ruj Tuan : Bil
( ) dlm SKKU 800-2
Ruj Kami : Bil
( ) dlm SKKU 800-2
Tarikh : 02
JANUARI 2014
Penolong Pendaftar
Skolah-Sekolah,
Jabatan Pendidikan Negeri
Selangor,
Selangor Darul Ehsan.
Tuan,
PERMOHONAN MENUBUHKAN
PASUKAN PAKAIAN SERAGAM / KELAB DAN
PERSATUAN/ KELAB
PERMAINAN SEKOLAH KEBANGSAAN KAJANG UTAMA
Dengan hormatnya perkara di
atas dirujuk.
2. Sukacita dimaklumkan bahawa kami ingin membuat permohonan
untuk menubuhkan
………………………………………………………… bagi
menjayakan aktiviti kokurikulum Sekolah Kebangsaan Kajang Utama bagi Tahun 2014.
3. Bersama-sama ini disertakan:-
3.1. Draf
Perlembagaan
3.2. Draf Aktiviti
Utama (takwim 2014)
3.3. Senarai
Jawatankuasa Penaja
4. Semoga permohonan ini mendapat pertimbangan yang sewajarnya
daripada pihak tuan.
Sekian terima kasih,
`BERKHIDMAT UNTUK NEGARA’
Saya yang menjalankan tugas,
……………………………………….
( )
s.k. - Fail Guru
Besar
- Fail GPK
Kokurikulum
- Fail
Persatuan
Ruj Tuan : Bil
( ) dlm SKKU 800-2
Ruj Kami : Bil
( ) dlm SKKU 800-2
Tarikh : 02
JANUARI 2014
Penolong Pendaftar
Skolah-Sekolah,
Jabatan Pendidikan Negeri
Selangor,
Selangor Darul Ehsan.
Tuan,
PERMOHONAN MENUBUHKAN
PASUKAN PAKAIAN SERAGAM / KELAB DAN
PERSATUAN/ KELAB
PERMAINAN SEKOLAH KEBANGSAAN KAJANG UTAMA
Dengan hormatnya perkara di
atas dirujuk.
2. Sukacita dimaklumkan bahawa kami ingin membuat permohonan
untuk menubuhkan
………………………………………………………… bagi
menjayakan aktiviti kokurikulum Sekolah Kebangsaan Kajang Utama bagi Tahun 2014.
3. Bersama-sama ini disertakan:-
3.1. Draf
Perlembagaan
3.2. Draf Aktiviti
Utama (takwim 2014)
3.3. Senarai
Jawatankuasa Penaja
4. Semoga permohonan ini mendapat pertimbangan yang sewajarnya
daripada pihak tuan.
Sekian terima kasih,
`BERKHIDMAT UNTUK NEGARA’
Saya yang menjalankan tugas,
……………………………………….
( )
s.k. - Fail Guru
Besar
- Fail GPK
Kokurikulum
- Fail
Persatuan
CADANGAN SENARAI
SEMAK UNTUK KANDUNGAN FAIL UTAMA
BIL
|
KANDUNGAN
ITEM
|
|
|
|
CATATAN
|
||
1
|
|
(AWAL PENUBUHAN)
|
|
2
|
|
(AWAL
PENUBUHAN)
|
|
3
|
|
(AWAL
PENUBUHAN)
|
|
4
|
Minit Mesyuarat Agung Penubuhan
|
|
|
5
|
Perlembagaan yang disahkan oleh
Pengetua/ Guru Besar
|
(AWAL
PENUBUHAN)
|
|
6
|
Senarai Jawatankuasa yang disahkan.
|
(PENAJA
DAN AJK TAHUN SEMASA)
|
|
7
|
Perancangan aktiviti asas yang
disahkan
|
(SPT.DLM.DRAF
PERLEMBAGAAN)
|
|
8
|
Jadual aktiviti tahunan yang
disahkan untuk tahun semasa.
|
|
|
9
|
Senarai keahlian yang disahkan
|
(AWAL
PENUBUHAN)
(TAHUN SEMASA)
|
|
10
|
|
(KEPUTUSAN
MESY. AGUNG PERTAMA DAN PINDAAN)
|
|
11
|
Kelulusan mengutip kewangan keahlian
|
(KEPUTUSAN
MESY. AGUNG PERTAMA DAN PINDAAN)
|
|
12
|
Akaun kewangan dan perbelanjaan
|
(LAPORAN
AKHIR TAHUN DARI BENDAHARI)
|
|
13
|
|
(BADAN
BERUNIFORM)
|
|
14
|
esar
kepada guru penasihat
|
(BADAN
BERUNIFORM)
|
|
15
|
|
(BADAN
BERUNIFORM)
|
|
16
|
Surat Penerimaan menjadi ahli gabungan
kepada pentadbir sekolah
|
(BADAN
BERUNIFORM)
|
|
17
|
Minit Mesyuarat yang diadakan.
|
(SEMUA
MINIT MESY. YANG DIADAKAN
|
|
18
|
Surat Pekeliling berkaitan
Kokurikulum
|
(DISEDIAKAN
OLEH PIHAK PENTADBIR)
|
|
19
|
Dokumen pencapaian kecemerlangan
ahli
|
(LAPORAN
SETIAP AKHIR TAHUN)
|
|
20
|
Laporan setiap aktiviti
|
(LAPORAN
SELEPAS AKTIVITI DIJALANKAN)
|
|
21
|
Laporan Tahunan
|
(DIHANTAR
PADA SETIAP AKHIR TAHUN)
|
|
22
|
|
(SETIAP
AWAL DAN AKHIR TAHUN)
|
|
23
|
Stok dan Inventori
|
(PENAMBAHAN
DAN PELUPUSAN)
|
|
24
|
Sampel-sampel sijil / Surat
Penghargaan
|
(SIJIL
ATAU PENGHARGAAN YANG DITERIMA OLEH MURID)
|
|
25
|
Dokumen pencapaian cemerlang ahli
|
(REKOD
MENGIKUT TAHUN SEMASA)
|
|
26
|
Senarai kehadiran Keahlian
|
(MENGIKUT
TAHUN SEMASA)
|
|
CADANGAN SENARAI
SEMAK KANDUNGAN FAIL UNTUK UNIT
BIL
|
KANDUNGAN FAIL
|
|
CATATAN
|
||
1
|
Minit
Mesyuarat Agung tahun semasa.
|
|
2
|
Perlembagaan
yang disahkan oleh Pengetua/ Guru Besar(Seperti awal penubuhan atau dengan
pindaan)
|
|
3
|
Senarai
Jawatankuasa yang disahkan tahun semasa.
|
|
4
|
Perancangan
aktiviti yang disahkan pada tahun semasa.
|
|
5
|
Jadual
aktiviti tahunan yang disahkan pada tahun semasa.
|
|
6
|
Senarai
keahlian yang disahkan pada tahun semasa.
|
|
7
|
|
|
8
|
Kelulusan
mengutip kewangan keahlian. (Seperti dalam Mesy.Agung Pertama atau dengan
pindaan)
|
|
9
|
Akaun
kewangan dan perbelanjaan tahun semasa.
|
|
10
|
Minit
Mesyuarat yang diadakan pada tahun semasa.
|
|
11
|
Laporan
setiap aktiviti pada tahun semasa.
|
|
12
|
Laporan
Tahunan (Disediakan pada akhir tahun berbenaan)
|
|
13
|
Senarai
kehadiran Keahlian mengikut tahun semasa
|
|
Catatan:
Segala dokumen awal penubuhan Kelab
dan Persatuan atau Pasukan Badan Beruniform tidak boleh dihapuskan atau dialih
dari fail asal. Ini merupakan dokumen yang perlu dijaga.
|
||||
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan